Life as an American pt.1

Här använder vi handdukar en gång sedan åker de direkt till tvätten, även fast varje familjemedlem har varsin handduk. Min värdmamma tvättar i princip bara handdukar varje dag. Konstigt och rätt onödigt.
 
Av alla kläder jag hittils burit är det utan tvekan min Hittarps IK tränings t-shirt och Michael Kors väska som fått mest uppmärksamhet och flest komplimanger (och då har jag försökt bibehålla min svenska klädstil så gott det går). Av alla kläder jag tagit med är det alltså en träningströja jag får hålla som hårdast i. 
 
Vi lyssnar inte på så mycket countrymusik alls faktiskt utan den mest spelade låten här är Magic! – Rude. Spelas nog minst 50 gånger om dagen på radion.
 
Som många redan vet tror inte amerikanarna speciellt högt om oss svenskar. Att jag kan engelska, att det inte snöar 365 dagar om året, att jag har ätit McDonalds tidigare eller att Sverige faktiskt ligger i Europa och inte nära Antarktis (.....) är en STOR chock för många. 


Roligt med inlägg som dessa. Skulle vara kul om du kunde lägga upp fler liknande, och skillnader mellan Sverige och USA också :-)

2014-09-02 | 16:09:21

Lägg till kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback