118

En sak jag verkligen har blivit lyckligt lottad med är att jag bor så nära en storstad. 30 minuter bort finns Atlanta som inte bara är den största staden i Georiga, utan även en av de största i hela USA. Atlanta är en väldigt trevlig stad och har så mycket att erbjuda! Igår var alla i familjen lediga, så vi passade på att göra lite sightseeing. 
 
Först besökte vi The Capitol där the Governor över Georgia har sitt kontor (Vi fick tillochmed träffa honom!). Har läst en del om honom i U.S History så både jag och mina värdsyskon blev lite starstrucked haha.
 
Sedan åkte vi vidare till IKEA, kändes verkligen som hemma! Blev såklart Swedish Meatballs oss alla och även lite shopping av sill, gravad lax, julmust, glögg och så vidare på the Swedish foodmarket. Ingen i familjen hade varit på IKEA innan, men de blev lika förälskade i det som jag hade hoppats på! 


kan du presentera din nya värdfamilj och berätta lite hur de är och så ? :-)

2014-11-27 | 22:25:48

Lägg till kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback