143

Har varit på diverse julfester, hos Amanda igår och Katie i torsdags. Tycker det är så himla mysigt att de har som tradition här att samlas med sina vänner för att utbyta julklappar, dansa kring granen och äta gingerbread cookies. Kommer lätt ta med den traditionen hem! 

Idag hade min v.kusin 10 års kalas i ishallen! Var as kul att åka skridskor igen, måste vara flera år sedan jag gjorde det sist (typ mellanstadiet när man blev tvingad). Jag trodde jag skulle briljera, var faktiskt rätt bra en gång i tiden, men fick snabbt äta upp det.. Var kon-varning på mig (=nära på att jag fick åka runt och hålla i en kon). Men jag klarade mig fint tillslut! 
Har även haft ett "see you soon" farväl till världens bästa italienska kompis, Federica, som åker hem idag. Det har verkligen fått mig att inse hur fort tiden går. Jag som de första månaderna tyckte att tiden stod still och undrade om jag någonsin skulle komma hem, kan inte fatta att det är jul om 5 dagar och att min närmaste vän härborta nu är klar med sin experience och sitter på ett plan påväg till Italien. När man är härborta och är mitt uppe i allt som sker blir livet här det "normala", och då är det svårt att förstå att det förr eller senare har ett slut. Detta blir en push i rätt riktning för mig och får mig verkligen att inse att jag måste ta vara på tiden för att om 5 månader är det jag som sitter på ett flygplan hem.. Kommer kännas väldigt tomt utan henne, men vet att vi ses till sommaren i Rom <3 


Alltid lika kul att läsa din blogg fast vi pratas vid emellanåt. Tänk vilken annorlunda jul du får uppleva (lite avis). Här hemma är det snart riktigt julledigt, skönt men vädret kunde varit bättre!!! Bara regn och blåst så fruktansvärt trist :(. Njut och ha det bäst så hörs vi på Julafton. Saknar och älskar dig min fina Clara

2014-12-22 | 13:02:06

När kommer bilderna på Akselikallio?

2014-12-22 | 16:31:16

Lägg till kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback