Exchange student challenge

 
Vilket land ska du till?
USA

Vilken organisation reser du med?
Youth For Understanding 

Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?
Jag har alltid velat uppleva ett varmt klimat (eller varmare än i Sverige iallafall) året om, därför ville jag bli placerad i sydstaterna. I mars fick jag min placering i Georiga som ligger ovanför Florida, väldigt söderut alltså. Jag är supernöjd! 

Har du fått familj eller gjort stat / region-val?
Läs ovan. 

Jag gjorde inte något regionsval. Tycker det begränsar väldigt mycket, bättre att hamna på en mindre "attraktiv" plats och få den perfekta familjen än att bo på ett ställe där man inte passar alls bra med familjen.

Kommer du åka på något förberedelseläger?
Jag har precis kommit hem från YFUs förberedelseläger i Stockholm! 

Vad ser du mest fram emot?
Låter väldigt defust men allt. För tillfället ser jag väl mest fram emot att träffa min värdfamilj då det är det första som kommer hända.

Vad fruktar du mest?
Jag har inte så mycket jag är rädd för faktiskt. Såklart skulle det vara jobbigt att inte klicka med familjen eller hitta vänner men jag har en väldigt öppen dialog med min värdfamilj och jag tror jag kommer trivas hur bra som helst. Hemlängtan upplever alla utbytesstudenter förr eller senare så det är något man bara måste komma över.

 
Vill du prova någon ny sport?
Jag kommer fortsätta spela fotboll i USA.

Vad kommer du sakna mest?
Vänner och familj, ganska självklart. Utöver det, som materiella ting vet jag faktiskt inte riktigt. Kollektiv trafik skulle jag tro! 

 I USA, kommer du åka på en resa arrangerad av organisationen?
Jag skulle verkligen vilja åka till Hawaii. Är det ett skönt gäng som ska dit lär jag åka med!

 

Namnge tre platser du vill besöka i ditt land:
Hmm jag vet inte.. Då jag bor väldigt nära Florida skulle det vara kul att åka dit någongång.

Tror du att det kommer att bli ett bra år?
Jag tror det kommer bli ett fantastiskt år! Förhoppningsvis det bästa i mitt liv.



Hejsan! Har du lust att göra länkbyte? :)

2014-06-16 | 17:44:40

SV: Vad kul att du också ska åka som utbytesstudent! Jag kan absolut länka dig, fixar det på en gång!
Jadu jag vet inte riktigt om jag har något bra svar på det. Det ända stället där jag har delat min blogg är på facebookgruppen för utbytesstudenter som jag såg att du också hade gått med i! Annars har jag länkat den på min instagram och twitter och lite sånna saker, men inget speciellt forum för utbytesstudenter tyvärr. Hoppas det hjälpte lite ialllafall haha, kram!

2014-06-16 | 22:57:51

Svar: Hej! Jag har nog aldrig spridit min blogg utan det är väl därför den är just så "liten" som den är. Men har hänt att jag länkat den på facebook för mina facebookvänner. Har även blivit länkad på blogg.ses sidomeny och det hjälpte mig också lite på traven. Så tyvärr, vet inga speciella sidor förutom att isåfall länka på andra sociala medier! Men jag länkar dig gärna! :) Kram

2014-06-17 | 20:13:46

Hej:) Vi var i samma grupp på yfu-lägret om du kommer ihåg! Är du intresserad av ett länkbyte så säg till.

Svar: Hej! Ja klart, det kommer jag ihåg! Länkat till dig nu :)
Clara - Utbytesstudent USA 14/15

2014-06-22 | 20:30:26

Lägg till kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback