130

Det här med att hålla bloggen vid liv är inte så lätt som jag trodde.. Mycket annat (familj och vänner) som tar tid. Nu när vi (äntligen) är inne i December och det snart är dags för jul är det ännu mer som står på schemat! I helgen har jag fått en del saker avklarat;

Jag spenderade fredagen tillsammans med Federica. Vi tog lite bilder till ett litet projekt vi håller på med, sedan bjöd hon mig på en helt insane god italiensk pasta. Kollade även världens bästa film, Inception, innan vi somnade. 
 
På lördagen hämtade min värdfamilj upp mig och det bar av till Atlanta. Vi prickade av en sak på min bucketlist, Ride the Pink Pig. ..Ja alltså vet ej riktigt hur jag ska kunna beskriva den upplevelsen haha. Det är tydligen en av Macy’s stora happenings under julen. Det är ett slags tåg man åker i själva köpcentrumet. Förstod inte riktigt hela grejen, speciellt inte då vi köat i 2 timmar, menmen det var en sån grej man bara måste göra! 
 
Och ja, kände bara att jag var tvungen att slänga in denna bilden. Alltså, är det inte det sjukaste? En CUPCAKE ATM!!! Jag slutar aldrig förvånas.
 
Idag har vi var i kyrkan, och åkte sedan och köpte vår julgran! Det var ett gigantiskt stort öppet fält med flera hundra julgranar, vi fick åka traktor mellan de olika ”terminalerna”. Bara faktumet att det var 18 grader varmt och solsken den 7 december var en upplevelse i sig! Kom hem och dekorerade granen och resten av huset. Jag är så inne i the Christmas spirit nu. Älskar det!



Lägg till kommentar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback